Cuma, Kasım 04, 2005
bayram gezilerinde sözün bittiği yerde...
bayram demek ziyaret demek, aylardır görmediklerini görmek gezmek demek. Aylardır görmediğin insanı hatırlamak, hal hatır sormak demek.

Hazırlanıp evden çıkılır. Otobüse, arabaya ya da ayaklara yüklenilir, yollara düşülür. Önce en büyüklerden başlanır ziyaretlere, çikolatalar yenir, dereden tepeden havadan sudan sohbet edilir. Sonra büyüklerden biri "hadi X hanımlara/beylere gidelim hep beraber" der, "kaç zamandır görüşmedik onlarla da." "Tabi tabi" sesleriyle onaylanır, gidilir.

X hanımlara/beylere gidilir, oturulur, ama rahatsızdır onların koltukları ya da rahattır da bana batmaktadır, zira samimiyet sınırlıdır onlarla. Oturanlar başlarlar konuşmaya, "nasılsınız efendim?" sorusuyla, "Siz nasılsınız?" ile devam eder, pas karşıya atılır, "neler yapıyorsunuz daha?" der birisi, "nasıl gidiyor sizin işler?" der öteki, "sizin iş neydi?" diye aslında cevabı bilinen bir soru sorulur ardından, sonra "y kişisi nasıl efendim?" gelir, sonra "daha daha neler yapıyorsunuz?" ile devam eder...
Aynı eksende dönmektedir konuşmalar. Siz de "neler yaptıklarından başka konuşacak birşeyleri yokmuş bunların da" tespitini yapmış, bilmiş bilmiş oturuyorsunuzdur. Birisi sizi gözüne kestirir. Zaten rahatsızca oturduğunuz koltuğun süngerleri daha da sertleşir, daha rahatsız olur o an.

sonra...

- sen nasılsın evladım?
- teşekkür ederim iyiyim. siz nasılsınız?
- sağol yavrum ben de iyiyim. neler yapıyorsun anlat?
- n'olsun işte. bildiğiniz gibi. devam ediyorum öyle (ne biliyorlarsa artık)
- okul falan iyi değil mi?
- idare ediyoruz sağolun.
- kaçıncı sınıf oldun sen bu sene? (bu soru yıl içinde 3-5 defa daha sorulmuştur ama)
- 1 oldum.
- geçen yıl hazırlık okudun yani? (bu soru geçen yıldan beri 8-10 kere sorulmuştur)
- yok önceki sene hazırlık okudum, sonra ortalama ....
- anladım evladım. nasıl gidiyor peki?
- iyi gidiyo. sizin nasıl gidiyor?
- benim de iyi. okulda falan var mı bir yaramazlık?
- Yok herşey yolunda. (yaramazlık olsa gelip yapanların kulaklarını mı çekicen?)
- iyi iyi.
- senin bölüm neydi?
- jeoloji mühendisliği
- aa ne güzel ne güzel. bizim z beyin oğlu vardı o da o bölümü bitirdi. işsiz şimdi.
- aaa ne kötü ne kötü. tüh tüh.
- sen okulu bitir iş bulamazsan bizim köyde deprem olacak mı onu araştırırsın.
- tamam, ihihih. (o calculus kitabını kafana vurursam görürsün depremi) deprem dışında alanları da var jeoloji mühendislerinin. maden arayabiliyoruz örneğin.
- oh oh oh. bizim evin altında hazine varmış eskiden kalma. onu araştırırsın artık okul bir an önce bitsin de.
- tamam okul bitsin de. (ben senin özel işlerin için bitiriyom okulu zaten. çay kahve yapmayı da öğreniyim de boş zamanlarda da hizmet ederim artık sana)
- neyse evladım...
- (ohhhh. hiç bitmeyecek sandım)
 
posted by bokumda boncuk var at 12:50 ÖÖ | Permalink |


0 Comments:


eXTReMe Tracker