Pazartesi, Şubat 27, 2006
Kapitalist küreselleşme mağdurlarından bana ne?

Ön Not: Israrla mc domalds ve uluslararası şirketleri odtü forumu metulife buluşması için öneren bir tartışmaya cevap olarak yazılmıştır.




Kapitalist küreselleşme mağdurlarından bana ne?

Türkiye ’de ve dünyada kapitalist sistem ve uluslararası güçlerin neo-liberal politikaları her geçen gün insanları biraz daha fakirleştiriyor, biraz daha çemberin dışına itiyor.

Hepimiz, kapitalist küreselleşmenin etkilerini direkt olarak yaşıyor olsak da, çoğumuz bu etkileri günlük yaşamın bir parçası olarak görmezden geliyoruz ve bu durumu o kadar çok kabulleniyoruz ki... ayrıca medyanın söylemleri ve büyük şirketlerin yayılmacı politikaları sonucunda bu kapitalist küreselleşmenin ”durdurulamaz ve yavaşlatılamaz” olduğu bize öyle dayatılıyor ki, çok büyük bir örgütlenme olmadan ona karşı mücadele etmeyi imkansız görüyoruz, hele ki bireysel olarak ona etki edemeyeceğimizi düşünüyoruz.

Kapitalist küreselleşme kendisine köleler yaratmak ister, çünkü bu kölelerin üzerine basarak yükselmesi gerekir.

ODTÜ’de de aynı sistemin örneklerini görebilirsiniz. Körve girip rakiplerinizi geçmelisiniz! Onlara basarak yükselmelisiniz! Bu bir savaştır ve kapitalizm savaşta (ve işine her geldiğinde) her şeyin mübah olduğunu kabul eder. Ne tesadüfdür ki, savaşlar kaynağını kapitalizmden alır.

Baskısız ve sömürüsüz bir dünyayı elde etmek zor değil. Kapitalist küreselleşmenin temsilcisi olan belli şirketlere karşı ortak bir tavır almak bu şirketlerin istikrarını bozmaya yetecektir.

Global şirketler, sektörlerindeki küçük üreticileri dışlayarak, dünyadaki tüm pazarları ele geçirerek, her konuda belirleyici rol üstlenmeye ve ekonomik, kültürel, düşünsel tüm yaşam alanlarına müdahale etmeye çalışamaktadırlar. Bu yayılmacı tavırlar, işsizliğe, açlığa, ölümlere neden olmaktadır. Kapitalist küreselleşme, bireylerin ekonomik güçlerini azaltarak, dünya devlerinin güçlenmesine, sosyal devletlerin yok olmasına neden oluyor.

En büyük küresel güç Amerika da her fırsat bulduğunda komünizmi yok edeyim, faşizme müdahale edeyim, demokrasi getireyim, benzin götüreyim, bir arkadaşa bakıp çıkacağız gibi sudan bahanelerle dünya’nın bir çok bölgesinde katliamlar yapıyor. Bu katliamlara ortak mı olacağız?

”Ben tüketmezsem başkası tüketecek”, ”x şirketi hamburger satmazsa silah satacak”, ”sadece ben tavır koysam ne olur ki?” gibi söylemleri o kadar çok duydum ki... Bunları söyleyenler her şeyden önce insan olarak birer birey olduklarının farkına varsalar ve bireylerin birleşerek bir duruş sergileyebileceklerini görebilseler keşke...

Bu sistemin kölesi olup içinde erimek isterseniz işiniz hiç de zor değil...

Günü kurtarmak dışında gelecekle ilgili planlarım var, kapitalizmin daha çok yayılma daha çok kazanma savaşlarına maddi destek yapmak istemiyorum, insanların gözlerinde kâr ve rekabet hırsından başka duygular da görmek istiyorum, küresel işsizlik, açlık, çevresel sorunlardan rahatsızlık duyuyorum, barış’ı seviyorum, silah ticaretine para ayrılmasını istemiyorum, sosyal bir bütçe istiyorum.... ve daha bir çok şey.... fakat, kapitalizm bunları öldürüyor, hayallerimizi öldürmeye çalışıyor.

Bütün bunlardan dolayı da ben de bir kapitalizm küreselleşme mağduruyum, hepimiz gibi…

Mc Domald’s’a mı gidiyoduk?

 
posted by bokumda boncuk var at 3:11 ÖÖ | Permalink |


0 Comments:


eXTReMe Tracker