Salı, Mayıs 16, 2006
tam 35 yıldır sakladım...
11.5.2006 04:16


İŞTE
SPERMLİ PEÇETE!.. BEDRİ BAYKAM’IN 35 YIL ÖNCE SPERMİNİ SİLDİĞİ VE
SAKLADIĞI PEÇETESİNİ SERGİLEMESİ ORTALIĞI KARIŞTIRDI! KİMİ SANATÇILAR
BAYKAM’I ‘YARATICI’ BULUP DESTEK VERİRKEN, EN İLGİNÇ YORUMU YAPAN
BEHZAT UYGUR, “O ‘SPERMEN’ OLARAK TARİHE GEÇECEKTİR” DEDİ!.. İŞTE
BAYKAM’IN SANATÇI ARKADAŞLARININ ‘SPERMLİ PEÇETE’YLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ!..




Ressam,
yazar, CHP'nin muhalif sesi Bedri Baykam, spermiyle tartışma yarattı.
"Dünyaya 'erkekler böyle yaşardı' diye bir belge bırakıyorum. Başka
örneği olmayan bir şey yapmak istediğim için 35 yıl önce spermimi
sildiğim peçeteyi sakladım. O sperm izini taşıyan ilk peçete, sanatsal
yaşam alanımda değeri olan bir kağıt parçasıdır" diyen Baykam'ın 'sanat
eseri'ni sergilemesi ortalığı ayağa kaldırdı. Sanat çevresindeki ünlü
isimlerin bazıları konuya gülerek yaklaşıyor, kimi ateş püskürüyor,
kimi de gerçekten destekliyor.

Behzat Uygur: "Bedri resmen
saçmalamış. Zaten ülkede sanatın içine yapan birçok insan var. O da
bunlara katıldı. O 'spermen' olarak tarihe geçecektir. Biz de o zaman
sahneye s....m. Bu da sanat olsun. Eskiden seks filmleri oynatan
sinemalar vardı. Peçete bol olurdu, bayağı sanatsal çalışma olurdu
orada. O zaman bu seks filmi oynatan sinemalar da sanat galerisi
oluyor."

Ediz Hun: "Sağlıklı bir ruha sahip insan bunu yapmaz.
Bu olay benim sanat anlayışımla bağdaşmaz. Normal bir insan da bunu
yapmaz. Hatırlayacağanız gibi eski ABD Başkanı Bill Clinton'un da
spermleriyle başı derde girmişti. Bu olay sanatla değil, Clinton'la
ancak bağdaşır."

Burhan Öçal: "Bedri'yi tanırım arkadaşımdır
kendisi. Öyle mi yapmış. Vardır herhalde bir bildiği...Yapılmamış
birşey. Sanatçıların hayal gücü yüksektir. Yaratıcılık budur. Olabilir."

Süheyl Uygur: "Sperm bankaları artık sanat bankaları oldu. Buradan doğacak her çocuk doğuştan sanatçı oluyor."

Müjdat
Gezen: "Bedri Baykam arkadaşım. Bu yüzden yorum yapmayacağım. Hipokrat
'meslektaşlarım kardeştir' demiş. Ben de öyle diyorum."

Nedim
Saban: "Bu bir çılgınlıktır. Sanatın da içinde çılgınlık vardır. Bedri
Baykam'ın bu hareketi sanat mı değil mi karar vermek zor. Yurtdışında
da bu tür çılgınlık yapan sanatçılar vardır. Gündeme gelmek için güzel
bir yol."

Alişan: "Çok saçma bir şey. 35 sene saklanır mı?
Keşke sakladığı yerden çıkarmasaymış. Görmeye gelen var mıdır. DNA
testi istiyorum."

Nejat Yavaşoğulları: "Bence yadırgatıcı bir
yanı yok. Normal bir durum. Bedri Baykam'ın öncü, insanları şaşırtıcı
bir yanı var. Sanatçı kişiliğine uygun."

Seyfi Dursunoğlu: "Bu
sanat mı yoksa değil mi bunu anlayacak kalitede değilim henüz. Vallahi
ben Picasso'nun tablosunu da alıp evime koymam. İnsanın karnının
ortasındaki göz bana hitap etmiyor."

İlayda Babacan: "Bedri
Baykam değil de Ahmet Bey, benim 35 yıldır sakladığım spermli peçetem'
dediği zaman hem kimsenin dikkatini çekmeyecek hem de sergilenmeye
değer bulunmayacaktı. Ben galerimde sergilemezdim çünkü kavramsal sanat
sergilemiyorum.”

İsmail Acar: “Eğer Bedri Baykam'ın yaptığında
sanat formları varsa sanat diye adlandırılabilir, ama sanki başka bir
şey var içinde. Bedri Baykam biraz asi bir karakterdir.”


http://www.ixtanbul.com/haber.asp?HaberID=15943
 
posted by bokumda boncuk var at 9:55 ÖÖ | Permalink |


0 Comments:


eXTReMe Tracker